خبرخوان
اخبار
چهارشنبه, 15 اسفند 1403 در مراسمی با حضور نمايندگانی از مجلس شورای اسلامی، شركت ملی پالايش و پخش فرآوردههای نفتی و شهرداری تهران، قرارداد اجرای آزمايشی ...
سهشنبه, 14 اسفند 1403 سیاست گذاری پیش بینی کرده بود که امسال بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو تولید شود اما تا پایان بهمن ماه ۸۱۰ هزار خودرو تولید شده که نشان می دهد تولید طبق اهداف صمت پیش نرفته است .
دوشنبه, 13 اسفند 1403 برگزاری اولین جلسه با موضوع برنامه تولید و واردات زیرساخت نرم افزار در وزارت صمت با حضور مدیرکل دفتر تخصصی تجهیزات برق، الکترونیک،نرم افزار وصنایع خلاق جناب آقای دکتر آزاد بخت و شرکت های تولید کننده نرم افزار کشور.
دوشنبه, 13 اسفند 1403 طبق اعلام مدیرعامل ایرانخودرو، برنامه آینده این شرکت بر تولید خودروهای هیبریدی متمرکز است.
شنبه, 11 اسفند 1403 ۱۴گروه صنعتی ایران خودرو با هدف کنترل اختلاف قیمت خودرو، با برگزاری طرحهای ثبتنام خودرو (یکساله، ۳ ماهه و تحویل ۳۰ روزه) از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام به عرضه محصولات خود میکنند.این خودروساز تا پیش از راهاندازی سامانه یکپارچه، محصولات خود را به صورت مستقیم و با قرعهکشی در درگاه اختصاصی فروش ایران خودرو عرضه میکرد.
چهارشنبه, 08 اسفند 1403 طبق قانون اجزای موتوری، انتقال نیرو، موتور، گیربکس، دیفرانسیل، پمپهای گازوئیل و بنزین را مراکز اسقاط خودروهای فرسوده به هیچ عنوان نمیتوانند بفروشند.
سهشنبه, 07 اسفند 1403 امروزه در کشور ایران، نوسانات قیمت در بازار خودرو به امری عادی تبدیل شده است. در چنین شرایطی، صاحبان خودرو برای حفظ سرمایه خود به دنبال راهکارهایی از جمله استفاده از پوشش نوسان قیمت در بیمه بدنه هستند.
دوشنبه, 06 اسفند 1403 آزادسازی واردات خودرو از آن دسته مسائلی است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون بین مجلس، دولت و بازار خودرو در حال رفت و آمد بود. در نهایت ۱۶ خردادماه ۱۴۰۱، رئیس مجلس شورای اسلامی قانون واردات خودرو را برای مدت ۵ سال، جهت اجرا به دولت ابلاغ کرد.
یکشنبه, 05 اسفند 1403 فاصله طولی خودروها در جاده ها سنجیده می شود . این روزها و همزمان با روزهای باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی، مسئولان پلیس راهور از اجرای طرحهای ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۴ و طرح نظارت بر ناوگان مسافربری خبر میدهند.
شنبه, 04 اسفند 1403 روند واردات خودرو نسبت به پارسال بهبود یافته اما همچنان جای دفاع ندارد؛ به نظر می رسد متولیان می توانند به جای تخصیص ارز فراوان به مونتاژکاران بخشی را هم به واردات خودروی نو و کارکرده دهند . طبق گفته فعالان صنعت خودرو شرکتهای مونتاژکار ایرانی سودهای کلانی میبرند به شکلی که باعث شده شرکتهای ایران خودرو و سایپا نیز به دنبال مونتاژ و استفاده از قطعات چینی بروند زیرا هم سود کلان و هم دردسر و هزینه کمتری دارد .